Thursday, May 27, 2010

haPPy birthDay saYangku Mr DiL..

tanGGal 29 May 2010..

Assalamualaikum sayang....

Ayang tahu arini hari special for u tp malangnya ayang xdapat nk celebrate birthday syg lantaran kita sendiri bz ngan hal masing2...ayg minta maaf sgt2 ye syg..insyaAllah kita smbut belated birthday syg ye tp jgn sedih2 my baby i luv u and u r always be mine..


Ayang ada 2 doa untuk syg...


Pertama: Doa Panjang Umur

Bismillahirahmannirahhim..
Allahumma tawwil 'umurana fi ta'atika wa ta'ati rasulika waj'alna min 'ibadikas salihina.Amen..

Ertinya: "Ya Allah panjangkanlah umur kami dalam mentaati-Mu, dan mentaati utusan-Mu serta jadikanlah kami hamba-hamba-Mu yang saleh."


Kedua: Doa Percepat Jodoh

Bismillahirahmannirahhim..
Walaa tamuddanna'ainaika illa ma mata'na bihi azwajanminhum zahratul hayattu linaftinahum fiih, warizqo robbikaa hairu wa abqa, wa' mur ahlakaa bisSolaati,wastabir 'alaiha, laa nas aluka rizqo, nahnu narzukuqa, wal'aqibati lit taqwa..amen..

Ertinya: "Jangan lah pandangan mata kamu terpesona melihat perhiasan kehidupan (yang Kami beri kepada orang2 kafir) yang menjadi ujian padanya. Dan rezeki kurniaan daripada tuhanmu (Allah) itulah lebih baik dan kekal(balasan Syurga). Dan suruhlah /arahkan ahlimu (keluarga dan anak2 serta org terdekat) mengerjakan solat, dan bersabarlah kamu atas perkara itu. Tidak lah Kami minta rezeki dari mu, tetapi Kamilah (Allah) yang mengurniakan rezeqi kepadamu dan 'akibat kesudahan baik itu adalah bagi mereka yang bertaqwa"


0 comments: