Friday, April 23, 2010

my LiL Sista..SyAkilla


*memperkenalkan my lil sista Syakilla bt Abdull Azis..
*umur 16thn..was born on 08 feb 1994
*manja ngan abah..
*pemalas skit..
*chubby person..
*she's cute!

Thursday, April 22, 2010

BiHun Soup!

Aslmkum..hye bersua kembali!Petang td baru berbuka puasa sunat dgn housemates dan menu untuk berbuka puasa pd petang ni adalah "bihun soup"..


Bahan2nya adalah:

  1. bawang merah dan putih(dicincang)
  2. sedikit halia(ditumbuk xbrapa lumat)
  3. cili padi(ikut suka smada nk pedas sgt or x)
  4. ayam(potong dadu)
  5. bebola ikan
  6. telur 2biji
  7. lobak merah
  8. bunga kubis
  9. sawi
  10. jagung muda
  11. kubis
  12. kentang
  13. tomato
  14. kulit kayu manis,bunga cengkih,bunga lawang
  15. sos tiram dan kicap
  16. air
  17. garam secukup rasa
  18. gula
  19. bihun
cara membuatnya:
  1. Masukan bhn 1,2 dan 3 sehingga naik baunya ke dlm periuk yg pnas dgn minyak.Masukkan bhn 14.
  2. Setelah naik baunya,msukkan ayam, bebola ikan dan air sedikit.Biarkan sehingga mendidih.
  3. Kmudian msukkan bhn 7,8,10 dan 12.Jgn tggu mendidih sgt,pastu masukkan air byk sikit ke dlm periuk tu.
  4. Masukkan sedikit sos tiram,kicap,garam, dan gula sedikit.
  5. Pecahkan 2biji telur ke dalam periuk.Jgn kacau dulu.
  6. Lastly,masukkan sayur sawi,kubis dan tomato.Then baru boleh kacau rata.
  7. bihun direndam dalam air panas selama beberapa minit.
  8. Da siap!boleh disajikan untuk 4org.Cubalah sendiri..

doa dimurahkan rezeki,penenang fikiran dan hati serta ketenteraman jiwa..

>klik pada doa diatas untuk melihat lebih jelas<

Sheikh Ad-Dumairi dalam kitab Hayatul Hayawan berkata, ia menerima pelajaran dari gurunya Al Arif Billah Abdullah Bin As'ad, dari gurunya Al Arif Billah Imam Abi Abdullah Umar Al-Quray, dari gurunya Abu Rubai' Al Maliqy: Siapa yang membiasakan baca dzikir dan berdoa selesai sholat lima waktu, khususnya sesudah sholat Jum’at, maka ia dijaga oleh Allah dari semua yang ditakutinya, dibantu dapat mengalahkan atau melemahkan musuhnya. Diberi kekayaan dan kecukupan, diberi rezeki dengan tak terbilang dan tak terkira datangnya serta dimudahkan penghidupannya sehingga dapat membayar hutangnya sekalipun mempunyai hutang seperti gunung. Cara mengamalkannya cukup dibaca sekali pada waktu seperti tersebut.


p/s:untuk dikongsi bersama...

Wednesday, April 21, 2010

selamat ulangtahun zaza! Yg ke 25..


Assalamualaikum...Alhamdulillah bersyukur kpda Maha Pencipta kerna aku sudah dilanjutkn usia ke 25 tahun.Tangisan kesyukuran ini juga adalah buat emak abah yg selama ini bersusah payah menjagaku sehingga skrg dan tnpa mereka tiadalah aku di muka bumi ini.Aku doakan pd Allah SWT supaya memberikan balasan syurga kpda emak abah di akhirat nanti.Ameenn...



Pada 14 April 2010,jam 4.30pm...

Fizah n Zah mengajak aku dan nora makan di luar..Pada ketika itu aku tak mengesyaki apa2 sebab masa tu aku memang tahap lapar.Tak kusangka mereka membawaku ke Radix Chicken House yg sememangnya terkenal dengan nasi ayam.Memang sedap lah makan2 kat situ.Jadi,aku pun menuruti sahaja keinginan dorang. selepas membuat pesanan di kaunter,kami terus mencari tempat duduk yg selesa.



Tiba2 fizah keluar untuk mengambil sesuatu dalam keretanya.Pada masa tu aku masih xmengesyaki apa2 lagi. Then,fizah dan zah membawa sekotak kek dan present tuk aku.Aku xmenyangka mereka akan menyambut hari ulangtahunku awal sehari sebelum 15 april,tapi xmengapalah coz aku happy sgt dapat kenal housemates mcm fizah,nora dan zah ni..


Kepada housemates ku...walaupun terawal sehari sambutan besdayku,tp aku happy sgt atas sambutan bufday ni..doakn aku panjang umur dan dimurahkan rezki k..ameenn...Terima kasih byk pd korg..zaza syg sgt kat korg...hahaha..(^_^)y



Pada 16 April 2010..

Menunggu ketibaan org yg tersayang dr Airport Alor Star..Sememangnya ketibaan dia ditunggu2 selama ni.Alhamdulillah dia selamat sampai.Kami meraikan ulangtahunku di Penang.Dia membawa bersamanya sejambak bunga ros,sebentuk cincin dan sebijik kek untuk diraikan bersamanya..Katanya,ni sambil misi untuk memujuk agar bersamanya kembali..setelah mendengar penjelasannya dan hati ini masih lagi menyayangi dan mencintainya,ku terima maafnya..








Thank u vr much syg..and i'll always loving u..No more hurt feelings ok! I love u Mr D for the 7years 1 month that we're still together..Thank u syg..


p/s:to all my friends yg wish my bufday,thank u so much n muahxx!thanks to my rumet for the wish at ur blog!Love u ols!

sampai menutup mata...


by Acha Septriasa

embun di pagi buta
menebarkan bau basah
detik demi detik ku hitung
inikah saat ku pergi

oh Tuhan ku cinta dia
berikanlah aku hidup
takkan ku sakiti dia
hukum aku bila terjadi

reff:
aku tak mudah mencintai
aku tak mudah mengaku ku cinta
aku tak mudah mengatakan
aku jatuh cinta

senandungku hanya untuk cinta
tirakatku hanya untuk engkau
tiada dusta sumpah ku cinta
sampai ku menutup mata
cintaku sampai ku menutup mata

oh Tuhan ku cinta dia
berikanlah aku hidup
takkan ku sakiti dia
hukum aku bila terjadi

repeat reff

p/s:just for you my Love Mr Dil..

Monday, April 5, 2010

hari Konvokesyen ke23

assalamualaikum..atas permintaan seseorg aku akan perlihatkan segala suka duka yg berlaku serta suasana sepintas lalu semasa pesta konvo yg berlangsung pada 27-29 mac 2010.Tahniah pada adik2 junior yg baru mendapat segulung ijazah!



hari pnyampaian scroll diadakan 2 sesi iaitu sesi pagi dan sesi ptg..suasana yg mgamit rasa kesedihan kegembiraan terlihat di wajah ayahanda dan bonda masing2..harap2 tahun ni atau thun depan merupakan hari konvokesyen buat kami berempat pulak iaitu aku,fizah,nora dan za..amin...