Sunday, February 28, 2010

si keCik..

Assalamualaikum...


Sedih bila terkenang kembali kucingku yg diberi nama 'kecik'.. kecik adalah seekor kucing yg comel, nakal, kuat mamam dan kuat merayau. Mama antara org yg paling sygkan kecik sebab hari2 dia yg akan bagi mamam sikecik. Sebab tu la kecik tersangat manja dengan mama..(T_T)



Pada suatu hari, entahla aku tak ingat berapa h
aribulan dan bulan berapa tapi yg aku ingat thn lepas 2009 satu kejadian malang telah menimpa kecik.Ketika itu semua penduduk Taman Bukit Tiram sedang lena diulit mimpi termasuk aku..Tiba2 kedengaran suara anjing-anjing menyalak dengan nyaring di depan umah..aku fikirkan ada anjing b'gaduh takpun mereka berborak sesama mereka kot..haha..



Aku buat tak kesah la wpun telinga ni bingit dengar nyalakan anjing2 tu...aiyooo...tiba2 aku terdengar bunyi kecik mengiau dengan kuat seolah2 bergaduh. Alamak,tu bunyi kecik. Pastu aku dikejutkan
adik aku suruh turun ke bawah tengok apa yg berlaku sebab baru td kedengaran kecik mengiau macam kesakitan...



Huhu..macam tak percaya dengan apa yg aku nampak.Kamu tau ape yg aku nampak? Aku nampak kecik dibaham anjing2 liar di luar rumah. Salah seekor anjing yg berwarna hitam masuk dan menyerbu tempat kecik tido. Mas
yaAllah..Maafla, aku ni penyayangkan haiwan, jadi aku tak boleh lihat haiwan kesayangan aku dalam kesakitan atau mati. Terus aku amik penyapu dan meluru keluar mengusir dan cuba membelasah anjing tu tapi tak sempat sebab anjing2 tu da lari...


Aku meratapi keadaan kecik yg dalam keadaan nyawa2 ikan da masa tu juga dengan tiba2 mindaku ter'flashback' memori bersama kecik. Meraung2 aku tengok keadaan kecik pagi tu tanpa peduli jiran2 sebelah terdengar tangisanku.Mama dan adik pun turut bersedih sebab kucing kesayangan kami dah takde dan pergi buat selamanya.


Huhuhuhu...Abah keje sampai pagi masa tu..Bila dia balik barulah kami menceritakan yg sebenarnya kat abah..Abah cakap, memang ada penduduk taman ni membiarkan anjingnya berkeliaran...


Kecik...aku amat merinduimu...sayang meowku..


p/s:maafla aku post entry yg entah ape2 ni sebab aku terkenangkan kecik, kucing kesayangan aku..sampaikan aku dah padam semua video2 yang
aku rakam bersama kecik..sedih...entry ni cuma nak kongsi kesedihan dengan kamu semua. Bukannya apa, aku ni sangat suka kan haiwan peliharaan..(T_T)..huhu


0 comments: